fredag 2. september 2011

Nå ble det enklere........



....å finne igjen/ å ha oversikt over mønstrene.
Lenge har jeg irritert meg over at jeg aldri husker hva som skuler seg inni SY magasinene! Å når bunken med blader begynner å bli rimelig tykk, er det et ork å bla gjennom alle for å finne noe jeg har lyst til å sy! Jeg bruker jo lengre tid på å lete, enn det tar å sy plagget....da jeg endelig finner det da!
Så i dag stred jeg til et omfattende verk, og fikk gjort det jeg burde gjort for lenge siden!
I hvert blad er det en modelloversikt, som med enkle, men detaljerte tegninger viser hvert plagg i bladet, og hvilken størrelser det er mønster på. Så jeg tok for meg hvert blad, bladde meg frem til modelloversikten, skannet og skrev ut sidene, laminerte de og satte de inn i en perm, sortert etter dato og årstall. Mønsterarkene fikk hver sin plastlomme i en annen perm, merket med riktig dato og årstall. Bladene får fortsatt stå i sine bladordnere...
Så nå er det så enkelt som fot i hose....
"Ta den slanke hvite permen, bla deg frem til et bilde/mønster du liker. Fort gjort nå! Ta den tjukke permen, bla deg enkelt frem til riktig dato og årstall, brett ut og tegn av. Hvis du ønsker å se, og lese om plagget, finn bladet i bladordneren! Da er det bare å sy! Juhu, så enkelt og greit!"


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir kjempeglad når du legger igjen en hilsen til meg!